Rabu, 29 Julai 2009

Tuhan, Aku Adalah HambaMu


TUHAN, aku adalah hamba-Mu
Aku adalah hamba, hanya orang biasa sahaja
Aku bukan nabi dan tidak juga rasul
Ertinya aku bukan maksum
Aku sentiasa terdedah dengan dosa
Walaupun aku berhempas pulas melawan hawa nafsuku
Sekali-sekala aku kalah juga atau kecundang dengan nafsu
Di waktu itu sudah tentu syaitan
mengambil peluang menggodaku
Maka sudah tentu aku pun terbuat dosa
Tapi aku tetap mengaku bersalah
dan memohon ampun kepada-Mu Tuhan
Begitulah selalunya berlaku kepadaku
di dalam kehidupanku ini
Aku bukan tidak sedih dengan dosa
Tapi dengan kelemahan aku, aku terbuat lagi dosa
Namun begitu aku tetap memohon keampunan-Mu
Oleh itu aku harap pada-Mu janganlah biarkan aku
dengan dosa-dosa tidak berampun
Dengan rahmat-Mu aku harap ampunkanlah dosa-dosaku
Dengan kasih sayang-Mu maafkanlah
kesalahan-kesalahan aku itu
Aku bukan seronok dengan dosa bahkan terseksa dengannya
Tapi aku lemah, kerana itu selalu saja terbuat dosa
Kalau Engkau tidak pimpin aku,
begitulah yang selalu berlaku kepadaku
Pimpinlah aku Tuhan agar aku selamat
dari dosa-dosa dan noda-noda
Jika aku terbuat juga dosa-dosa aku harap Engkau
ampunkanlah dosa-dosaku itu


Minda Mujaddid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tetamu VIP

Blog Widget by LinkWithin