Selasa, 4 Ogos 2009

Jadikan Aku Hamba Yang Setia


AKU tidak menyesal tidak menjadi kaya-raya
Itu kemudahan hidup, belum terjamin terhindar dari Neraka
Aku tidak bersedih tidak mendapat ilmu yang banyak
Ia juga belum menjamin untuk ke Syurga
Aku tidak iri hati dengan mereka yang popular
Apakah dia pemimpin atau bintang filem yang dipuja
Semua itu belum menjamin dapat bahagia sekalipun di dunia
Di dunia lagi kita lihat mereka di waktu tua telah dilupa
Begitu jugalah keistimewaan-keistimewaan hidup
yang mempesona
Kalau aku dapat aku tidak menolaknya
Jika berlaku sebaliknya aku tidak kecewa
Semuanya itu tidak menjamin hidup di Akhirat sana
Yang aku takut tidak dapat menjadi hamba Allah
yang taat setia
Tidak dapat mengikut Nabi peri hidupnya
Memburu dunia setiap masa hingga derhaka
Melupakan Akhirat hidup yang abadi buat selama-lamanya
Tuhan, jadikanlah aku hamba yang taat setia
Jadikanlah Sunnah Nabi pakaian aku di dunia
Engkau cinta agungku jangan dilupa
Keredhaan-Mu yang aku pinta bila aku ke Akhirat sana


Minda Guruku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tetamu VIP

Blog Widget by LinkWithin